Zuid Afrika 13e dag - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 13e dag - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 13e dag

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Jorn

30 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Addo

Zuid-Afrika 13e dag

Hallo mensen ik ben Roel en nu is mijn tijd aangebroken om te schrijven.
Vandaag zijn we om 8 uur gaan ontbijten, waar we toch hebben besloten om niet naar Addo nationaal park te gaan, maar naar het Daniëll cheetah project te gaan (die uiteraard op de goede lijst staat voor projecten).
Voordat we naar het cheeta opvangcentrum gaan is het eerst nog luieren.
Puck en ik gaan naar de speeltuin die 30 meter van ons huisje af staat om te spelen.
Er is een glijbaan, kabelbaan, trampoline, schommel en een banden schommel.
Natuurlijk gaan Puck en ik naar de trampoline, helaas is de trampoline bij het zwembad beter maar we zijn te lui om daar naartoe te lopen.
Dus we moeten het hier maar mee doen.
Samen proberen we een show te verzinnen om te laten zien aan Jorn en Eliane. (papa en mama)
Eliane komt ons ophalen om naar het cheeta project te gaan.
We hebben de show maar een klein beetje geoefend.
Helaas gaat het bij het einde mis, puck haar hand komt onder mijn voet en ze heeft pijn.
Snel een zak ijsklontjes erop en je voelt niks meer.
We gaan uiteindelijk om half 1 naar het cheeta project.
Onderweg is het heel moeilijk de weg vinden om naar het park te komen we komen er om half 2 aan.
Dus we kopen kaartjes voor toegang we moeten wel 20 minuten wachten voor de gids er is.
We zoeken voor een beetje vermaak en dat vinden we achter het hek staan 2 koedoes.
Bij de kassa stond ook een bordje met koedoes eten wat 5 rand (€ 0,33) kost per zakje we kopen 2 zakjes die aardig groot zijn.
Bij de koedoes zijn ze er als de kippen bij en ik vind het erg leuk, maar Puck laat alles op de grondvallen omdat ze het oplikken van je hand.
Dus doet Jorn de rest van het eten geven.
Bij het speeltuintje is er een poes die heel er op Rosie lijkt.
Na het aaien van de poes gaan we het verblijf in waar we onze handen en schoenen ontsmetten.
We zijn de enige bezoekers in het verblijf, vlakbij de ingang zijn de stokstaartjes die er heel leuk uitzien maar alles slopen wat ze zien.
Er wordt veel over deze beestjes verteld en het is heel raar maar deze beestjes houden heel erg van kattenbrokjes ???
We lopen verder een klein trappetje omhoog waardoor we op een brug komen te staan waar we de 1e cheeta zien.
We maken veel foto’s van dit prachtbeest.
Waarna andere katachtige beesten volgen ook het luipaard dus nu heel de big 5.
Het spectaculairste van de dag is toch dat Jorn en Eliane in de cheeta kooi werden gelikt door de cheeta.
Uiteindelijk nadat we boodschappen hebben gedaan bij de Spar gaan Puck en ik weer naar de trampoline waar mijn hak van mijn voet op het ijzerkomt.
Om de wond schoon te maken alleen toen ik de kraan open deed kreeg ik een super harde schok. Blijken alle kranen onder stroom te staan.
Als avondeten eten we broccoli bloemkool met kip waarna we een film kijken en gaan slapen.

groetjes uit Zuid-Afrika, Roel

• 31 Juli 2016 - 11:03

Carla:

Hallo Bietjes,
    Prachtig verslag Roel. En dat gold ook voor het verhaal van Puck. Dat jullie pa taalvaardig is wisten we al. Nu weten we, dat dat ook voor jullie geldt.
    Veel plezier nog en... pas op voor trampolines. Want dat blijkt het echte gevaar in Z.A.

• 31 Juli 2016 - 11:48

Tineke:

Hoi Roel, zo fijn om jouw verslag te lezen.
    Oog voor detail. En geweldige ervaring zeg..... Oog in oog met die prachtige katachtigen. Goeie keus gemaakt, want jullie hebben al verschillende tochten gemaakt en nog niet zo een opvangplaats bezocht.
    En ook maakt het de big5 compleet.
    Verder natuurlijk uitkijken voor kleine trampolines ...... Die blijken levensgevaarlijk.
    Geniet van jullie roadtrip en schrijf nog eens zo een prachtig verhaal.

• 31 Juli 2016 - 12:47

Willy En Cor:

Hallo vakantiegangers

Tineke heeft helemaal gelijk hoor, dat jullie zulke mooie verhalen kunnen schrijven.
    Nu Eliane nog !
    Maar jullie zullen vast nog wel spannende dingen meemaken en nog veel zien.
    Vandaag ( zondag) is voor jullie een vrije dag he. Goed oefenen op de trampoline, want we willen jullie wel heel terug zien.
    Met de poezen gaat het goed, ze eten veel en spugen niet, wel veel drolletjes, dus dat is een goed teken.
    Ben zelf ook nog op safari geweest en bij thuiskomst zien jullie wel, wat ik voor een woest dier geschoten heb. Uitkijken dus bij binnenkomst.
    Het weer is wisselvallig, wel warm, maar ook regen en dat is prettig voor de tuin.
    Geen bijzonder post, behalve Donald Duck dan.

Nog veel plezier de komende dagen en tot het volgende verslag.

Dikke kus allemaal

Opa en Oma