Zuid Afrika 15e dag - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 15e dag - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 15e dag

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

31 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Zuid Afrika 15e dag
Vandaag hebben we als Bietjes besloten om naar het strand te gaan. Buffel Bay is een van de 5 mooiste stranden van Zuid Afrika en gezien de huizen op weg er naartoe is het een upperclass dorpje. Aan de rechterkant van het dorp slaan de golven stuk op de rotsen (tot wel 10 meter hoog) en is populair onder vissers. Aan de linkerkant een heerlijke baai met een (relatief) rustige zee.
We leggen rond half 11 onze handdoeken neer, Roel en Puck storten zich op nieuwe kastelen (Tja, Nederlanders he, zorgen dat je territorium droog blijft) en wij gaan “zonnen”. Klein nadeel is dat het ongeveer 17 graden is en we praktisch alle strandbezoekers zien rondlopen in lange broeken, vesten en winterjassen (echt). Wij kijken naar hun en zij naar ons…. Uiteraard willen Roel en Puck nog zwemmen en aangezien ik toch relaxed ben rennen we de zee in. Tandjes! De onderstroom is niet normaal en na 5 minuten dirigeer ik de kinderen terug naar het zandkasteel. Uiteindelijk vertrekken we rond een uur of 2 en gaan we eerst even terug om te douchen en op te warmen.
Na de opfrisbeurt gaan we Knysna lopend verder verkennen, maar het is zondag en we zien veel dichte winkels/cafe’s, weinig tot geen blanken en eigenlijk vooral de “minder gelukkigen” op straat. Als je begrijpt wat ik bedoel….
Na een klein uurtje komen we terecht bij 34 Oysters. Het is geen bar, geen winkel, geen restaurant…maar google ’t maar eens. Een geweldige tent waar we ons geheel te buiten gaan aan eten en drinken. Alle vier zowel voor- hoofd- als nagerecht (Kinderen hebben een voor- en hoofdgerecht op een vol bord ter grootte van een kinderarm). En omdat het kan…sluit ik af met een Irish Coffee.. extra Irish (Ilco zal trots op me zijn). Super ambiance en wederom is een van de gespreksonderwerpen hor rendabel een B&B in Zuid Afrika kan zijn. En daarnaast zijn we het er nu al over eens dat een volgende vakantie naar Zuid Afrika echt niet nog 15 jaar op zich laat wachten…
In ieder geval na deze – wederom – relaxte dag voldaan naar het appartement en alvast groot gedeelte van de koffers inpakken.
Morgen starten we om 9 uur met een bezoek aan de townships van Kynsna, met o.a. bezoek aan de scholen, kerk en pub. Ik denk een mooie les hoe de vakantie te waarderen…..


  • 01 Augustus 2016 - 20:23

    Tineke:

    Dus lekker op je AB-FAB strand, met super zand, super golven. Alleen ook beetje superstroming. Echte bikkels zitten in vakantiesferen gewoon half naakt op het strand, dus jullie ook. Goed toch?
    Ik heb nog ff gekeken, ik ga voor de gestoomde snoek met rijst. Lijkt me goede deal, vandaag over een jaar eten we daar.
    Ik ben na alle superlatieven van flora, fauna en sferen heel benieuwd naar de ervaring die jullie gaan opdoen in de townships, zeker goed om je te realiseren dat we het in Nederland heel fijn hebben.
    Geniet ervan kinderen, en tot volgend bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

Jorn

Actief sinds 11 Juli 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5644

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Bietjes in Zuid Afrika 2016

Landen bezocht: