Zuid Afrika 22e dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 22e dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 22e dag

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

07 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika dag 22
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, ontbijten in het beste restaurant in Town, doe maar gauw (oh wat een slechte rijm). Het is bizar druk in het restaurant (zowel binnen als buiten) en het concept is simpel. Alles wordt vers gemaakt en het menu gaat van links naar rechts. En zoals altijd is het personeel heel vriendelijk en aangenaam. Daar kunnen ze in Nederland een puntje aan zuigen.
Puck heeft last van haar rug en we besluiten om even het winkelcentrum in te lopen naar een apotheek. Echt niet gelogen….we komen 3 uur later het winkelcentrum uit (jaja, we hebben wat leuks gekocht) en voor ons gevoel hebben we pas de helft van alle winkels gezien. Zelfs Roel vindt het leuk! Als ik het onder woorden moet brengen, deze multiculturele omgeving is een combinatie van Disneyland, Rotterdam, Center Parcs (ja echt) en de Efteling.
Maar zoals in het verslag van gisteren geschreven hebben we het Springbok rugby museum bezocht. Puck biedt (na onderhandeling met papa) 25 rand om nog even terug te gaan en met de rugbybal te schieten. Gaan we uiteraard doen, maar eerst even wat drinken (kopen/winkelen maakt dorstig). We belanden in een “sight seeing cocktail bar” waar ze geen gezonde smoothies hebben, maar wel cocktails. Lekkerrr!
Iets later dan gepland gaan we eerst terug naar het Backpackers hotel om tassen weg te zetten en realiseren ons dat we ook nog even in moeten checken voor de terugreis. Doen we dat eerst (gelukkig hebben ze wifi in de bar) en het plan is om vanavond nog even een hapje te eten.
De vriendelijke meneer van het Backpackers hotel vraagt intussen nog even of we nog plannen hebben voor morgen (nee dus) en binnen 5 minuten hebben we morgen een gevulde dag (cultureel spul).
Maar goed, de kinderen zitten momenteel even achter de computer in de gezamenlijke ruimte en het sportieve gedeelte gaan we verplaatsen naar morgen.
Al met al – zoals eerder geschreven – geen spectaculaire gebeurtenissen, maar heel relaxed voorbereiden op de terugreis.
Benieuwd naar het culturele programma van morgen!

• 07 Augustus 2016 - 23:58

Tineke:

Ik lees jullie laatste dagen aan één stuk, en hoewel ook hier de superlatieven over de verschillende ervaringen weer staan lees ik ook dat de vakantie bijna klaar is, moet ik de columns van het AD weer lezen ter ontspanning.
    Wie heeft dat toch in zijn vakantie, olifanten, leeuwen, walvissen pinguïns........ En dat alles met de mooiste bergen, stranden en de lekkerste maaltijden en cocktails en de aardigste mensen. Het moet niet gekker worden Bietjes, maar jullie zijn een wandelende reclamezuil voor zuid Afrika, mij hebben jullie in ieder geval enthousiast gemaakt.
    Fijne, culturele, dag morgen en veilige terugreis.