Zuid Afrika 20e dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 20e dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 20e dag

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

07 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika, dag 20
Helemaal uitgerust en na een super ontbijt vertrekken we naar Cape Town. Uiteraard via de kustlijn, aangezien we eind van de dag de auto gaan inleveren. We rijden langs en door Muizenberg, St James, Kalk Bay en Simon’s Town om wederom heel veel mooie natuur, dieren, mensen, (pittoreske) huizen en andere bijzonderheden dingen te zien.
We stoppen bij Boulders Beach, daar waar de pinguïns leven. We kunnen langs een pad lopen (gratis) of het strand op (betaald). We zien aan het einde van het pad een heeele grote groep mensen staan die hutje mutje foto’s maken van de pinguïns op het strand. Dat wordt dus het strand en wat een goed idee! We lopen tussen de pinguïns door, zien ze waggelen en zwemmen en dichterbij dan dit kan je ze niet zien.
We vervolgen de rit en het houdt maar niet op met de “oh’s” en “ah’s”. Na elke bocht verschijnt er weer een fantastisch uitzicht en we stoppen geregeld om dit in ons op te nemen.
Bij Kaap de Goede Hoop draaien we naar links om tot het hoogste punt te komen, totdat we een poort zien staan met “file”. Auto’s en touringcars staan in de rij om het laatste stukje weg te rijden (voor hele forse prijzen). Dat doen we dus niet en we vervolgen de weg via de kleine dorpjes aan de kust. Via Scarborough rijden we naar Chapmans Peak. En echt, dit is het mooiste stukje uitzicht welke we hebben gezien (nou ja, top 10 dan). Waanzinnige kliffen, hoge golven, een baai en de zee met een prachtige zon en wat wolken. Echt schitterend.
Gezien de tijd lijkt het ons handiger om eerst in te checken in het Backpackers hotel en daarna de auto op het vliegveld in te leveren. Met Eliane als gps rijden we wederom in 1x goed (terwijl Cape Town best groot is) en checken we in. Locatie wederom top. Even de weg oversteken en we staan bij Waterfront. Even snel auto inleveren (is circa 20 km uit het centrum) en dan klaar. We krijgen van het Backpackers hotel een telefoonnummer mee om te bellen zodra we terug moeten. Volgens hem beste prijs. Waar heb ik dat vaker gehoord (denk ik sceptisch).
Dachten we… We rijden binnen 2 minuten een file in…van uiteindelijk 15 kilometer!! Nou ja, het is niet anders. Uiteindelijk bereiken we het vliegveld, leveren de auto zonder problemen in en eten nog even een hapje op het vliegveld. Daarna bellen we voor de taxi en spreken we af bij de info balie. Peter neemt ons mee naar zijn (oude) privé auto en brengt ons in 25 minuten terug naar het hotel. Kosten…een tiende van de officiële prijs. Daar doen we het voor!
Morgen de stad ontdekken…