Zuid Afrika dag 18 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika dag 18 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika dag 18

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Zuid Afrika dag 18
De rust is redelijk teruggekeerd en de windkracht is terug naar normale proporties. Jorn gaat langs de receptie om te overleggen en we verhuizen naar een ander appartement. Stuk moderner en Roel en Puck hebben nu de beschikking over 4 bedden in een kamer van 40m2.
Aangezien we vandaag niet gaan duiken naar haaien gaan we eerst een stuk wandelen langs de rotsen en kliffen, waarna we in het stadje ontbijten (om 11 uur) en wat leuke souvenirtjes kopen (ahum, voor Puck). Even spullen neerleggen in het appartement, zodat we verder op pad kunnen. Helaas hebben we de voordeur wel op slot gekregen toen we weggingen, maar nu krijgen we ‘m niet meer open. En aangezien we de achterdeur van binnenuit op slot hebben gedaan (met zo’n extra pin) hebben we nu een kleine uitdaging. Uiteindelijk biedt de klusjesman uitkomst en kunnen we weer naar binnen. Eliane gaat eerst even een wasje doen en Jorn kan even aan de slag om de verslagen bij te werken (lekkere non-informatie haha). De tijd vliegt en we voor we het weten is het alweer vloed, waarna we vanuit ons appartement wederom een geweldig zicht hebben op de walvissen (wel verder weg). Hup jas aan, en weer naar buiten!
Buiten maakt hongerig (voor zover je daarvan kan spreken, we voelen ons inmiddels als walvissen) en we kiezen voor een cocktailbar/restaurant met uitzicht op zee. Heel mooi, tot 12 over 6. Dan is het donker. Zoals (te) vaak is het eten fantastisch en de wijn doet er niet voor onder. We raken aan de praat met de manager/waiter en hebben een geanimeerd gesprek over Zuid Afrika. Stukje politiek: President Zuma heeft voor 21 miljoen rand een nieuw huis laten bouwen…van belastinggeld. En aangezien het gesprek toch op horecan en drank drank terecht komt krijgt Jorn een Iris koffie (extra Irish). Dat wordt lekker slapen…