Zuid Afrika 14e dag - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 14e dag - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 14e dag

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

31 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Addo

Zuid Afrika dag 14
We verlaten vandaag het fantastische Avoca river Cabins in Summerville, vlakbij het Addo Elephant park. We hebben uuuuren buiten gezeten, adembenemend uitzicht en super gastvrij personeel. De laatste avond tot “laat” buiten gezeten (koud, maar een flesje wijn maakt veel goed) met onze 4 gast katjes onder een bizar mooie sterrenhemel. Het klinkt gek, maar eindelijk ben ik echt “terug naar de basis” en laat ik m’n werk achter me. Ook een heerlijk gevoel!
De rit richting de kust (Knysna – klinkt als Nijsnsna) verloopt voorspoedig, maar wel geregeld plaatselijke regenbuien. Ofwel, je ziet ze hangen, rijdt er naaroe, ondergaat ze en het wordt weer droog. Onderweg ook 3x uit moeten wijken voor Bavianen die over de weg lopen (lelijk en chagrijnig). De rit is circa 350 km en enige spanning zit ‘m in het plasmoment van Puck (Pap, ik moet zo plassen) en het moment van tanken (met 3 streepjes een bord met tankstation over 8 km…maar na het viaduct blijkt dat we dan af hadden moeten slaan, en met 1 zuinig streepje zien we zonder aankondiging een Total verschijnen. Kunnen we gelijk koffie drinken en de kinderen weer een suikerinfuusje geven).
Rond 3 uur rijden we langs Plettenberg Bay en besluiten even een break te nemen. Plettenberg Bay is het Scheveningen van Zuid Afrika en het uitzicht is fenomenaal (Sorry, het wordt een beetje gewoon om overtreffende woorden te gebruiken, maar ik kan het niet anders omschrijven. Het is ECHT zo mooi en zo geweldig…) Roel en Puck storten zich op een zandkasteel en zijn helaas “not amused” als we weer op weg moeten.
Maar goed, alles gaat goed en we arriveren rond 4 uur in Knysna. Zonder kaart, zonder gps rijden we op het gevoel van Eliane in 1x naar ons B&B. Wederom een schitterend onderkomen met een geweldig uitzicht over de baai. We beginnen nu echt wel van Zuid Afrika te houden en stiekem berekenen ik al de opbrengsten van een B&B per jaar….
De eigenaren van het B&B zijn Nl-ers en geven ons kort uitleg over de stad. Ze praten over de gevaren van Rotterdam, maar het is een dorp als Appelscha. Gezien de gevallen regen en relatieve kou heb ik uiteraard een nieuwe jas nodig. Die is in 10 minuten gekocht haha. Maar het stadje is heel gemoedelijk, relatief veel blanken en we belanden – verassend? – in een geweldige pub met prima eten en drinken.
Het is mooi om de kinderen te zien groeien en ze spreken steeds beter Engels (maar daar kom ik in een volgend verslag nog even op terug).
We besluiten om morgen naar het strand te gaan, daar op korte afstand een van de mooiste stranden (officieel) van Zuid Afrika ligt….

  • 01 Augustus 2016 - 18:55

    Tineke:

    Je hebt blijkbaar toch harder gewerkt dan je had gedacht...... Pas na bijna 2 weken "werk-af". Maar nu dan ik de volledige ontspanningmodus. Ik krijg zo langzamerhand wel het idee dat ik er geweest moet zijn, zuid Afrika ...... Ik kijk dan ook uit naar een avondje foto' s kijken.
    En wat een oriëntatievermogen zeg, die vrouw van jou.
    Tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Addo

Jorn

Actief sinds 11 Juli 2016
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 5614

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Bietjes in Zuid Afrika 2016

Landen bezocht: