Zuid Afrika 5e dag - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 5e dag - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jorn Bie - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 5e dag

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

24 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vijfde dag, Hazyview
Vandaag heeft als bestemming Hazyview. Een niet al te lange rit en volgens de Duitse eigenaresse van de Masodini lodge moeten we onderweg nog even langs de wildlife species. Een educatie centrum over katachtigen en tevens opvanghuis. De route ernaartoe verloopt voorspoedig. We doen deze reis met kaart en niet met gps en hoewel de hoofdwegen rechttoe rechtaan zijn is de bewegwijzering niet helemaal top.
Het idee is goed, maar reserveren had beter geweest...
We rijden na een korte stop door naar Hazyview en lunchen bij Wimpie’s. Jorn zorgt voor wat extra ontspanning door de autosleutels kwijt te raken (ahum, zaten in de rugzak). Daarna rijden we door naar Aan de Vliet. Een soort Center Parcs voor Zuid Afrikanen. Mooi complex en dito zwembad, maar er zijn meer (gekleurde) medewerkers aanwezig dan gasten. Daarnaast is de temperatuur van het zwembad +5 graden…. Maar je bent Nederlander of niet, dus gewoon zwemmen! De medewerkers kijken geregeld naar (ik denk het goddelijke lichaam van Eliane) ons, maar wij doen net of we gek zijn. Wel lekker knus zelf eten gemaakt en kijken uit naar de volgende dag, welke als bestemming Swaziland heeft.